Alarmering

Vivent biedt de mogelijkheid om in noodsituaties in en rond het huis met de personenalarmering hulp in te roepen van anderen. Met een simpele druk op de knop van het alarmapparaat heeft u contact met de meldcentrale. Vervolgens wordt hulp voor u geregeld: een veilig gevoel.

Veilig thuis in eigen huis met de personenalarmering via Vivent
Steeds meer mensen voelen zich niet altijd meer veilig en vertrouwd in hun eigen huis. Toch willen ze graag thuis blijven wonen. Het geeft dan een veilig gevoel dat u snel iemand kunt bereiken om hulp in te roepen. Als u mensen in uw naaste omgeving heeft die snel kunnen reageren op een alarmoproep, dan kunt u gebruik maken van personenalarmering met sociale opvolging. Mocht u geen contactpersonen in uw nabije omgeving hebben, dan biedt Vivent u de mogelijkheid om geholpen te worden door een medewerker van Vivent via professionele alarmopvolging.

Basispakket personenalarmering
Het basispakket bestaat uit een alarmapparaat en een draagbare zender die u kunt dragen met het bijgeleverde halskoord of polsband. Met de draagbare zender kunt u met één druk op de knop hulp inroepen. Er gaat dan automatisch een alarm naar de meldcentrale.

Sociale alarmopvolging met uw eigen contactpersonen
Bij sociale alarmopvolging heeft u bij uw aanmelding de namen en telefoonnummers van minimaal twee, liefst drie contactpersonen nodig. Bijvoorbeeld familieleden, kennissen of buren, zodat zij als u alarm maakt u te hulp kunnen komen. Zij dienen in het bezit te zijn van uw huissleutel en moeten binnen 30 minuten bij u thuis kunnen zijn. U kunt ook gebruik maken van een sleutelkluisje. Deze is o.a. verkrijgbaar in de Medicura Zorgwinkel.

Professionele alarmopvolging van Vivent
Mocht u geen contactpersonen in uw nabije omgeving hebben, dan biedt Vivent u de mogelijkheid om geholpen te worden door een medewerker van Vivent. Indien mogelijk kunt u met hen praten. De toegang tot de woning dient wel geregeld te zijn en bekend bij de alarmcentrale. Hiervoor heeft een sleutelkluisje de voorkeur.

LET OP: Vivent mag alleen naar u toe komen als u nog geen persoonlijke thuiszorg ontvangt of al in zorg bent bij Vivent.
Als u persoonlijke thuiszorg van een andere organisatie heeft dan kunt u met de betreffende organisatie de alarmering en alarmopvolging regelen. In deze situatie verzoeken we u dan ook om geen gebruik te maken van de hieronder beschikbare aanmeldformulieren.

Meldcentrale Vivent Alarmering 24 uur per dag bereikbaar
Voor welke vorm van alarmering u ook kiest, de meldcentrale is 24 uur per dag bereikbaar voor het afhandelen van alarmoproepen en meldingen. Op het moment dat u via uw zender om hulp roept en uw melding binnenkomt, zien de verpleegkundig centralisten uw persoonlijke gegevens op hun computerscherm in beeld. U hoort hen met u praten via uw alarmapparaat. Vervolgens kunnen zij snel beoordelen welke hulp ingeroepen moet worden en regelen dit direct.

Vergoeding via Zorgverzekeraar
Mogelijk wilt u nagaan of u in aanmerking komt voor een gedeeltelijke vergoeding via uw zorgverzekeraar. Daarbij is het goed u te realiseren dat alle zorgverzekeraars zich bij de boordeling van een aanvraag ‘vergoeding personenalarmering’ houden aan het Reglement hulpmiddelen, onderdeel van de verzekeringsvoorwaarden. U kunt zelf bij uw zorgverzekeraar naar de voorwaarden informeren.

Aanvragen Personenalarmering via Vivent
U kunt 24 uur per dag een aanvraag voor alarmering indienen via een aanmeldformulier op de website. Via Vivent kunt u gebruik maken van twee leveranciers die personenalarmering aanbieden: FocusCura en CSI service. Vivent werkt gedurende lange tijd met deze organisaties samen; zij zijn zeer betrouwbare partners gebleken. In het abonnementstarief van FocusCura is tevens een internetabonnement inbegrepen. U heeft bij FocusCura dus geen telefoon- of internetabonnement nodig om gebruik te kunnen maken van personenalarmering.

Een verzoek voor professionele alarmopvolging wordt altijd aan de alarmleverancier kenbaar  gemaakt. Vivent wordt door hen benaderd. De kosten van sociale alarmopvolging vallen binnen het basisabonnement van de alarmleverancier. Bij Professionele alarmopvolging stelt Vivent een contract met bijbehorende kosten op. Opzegging van het abonnement voor alarmopvolging dient u zelf te regelen bij de alarmleverancier. In het geval van opzegging van professionele alarmopvolging wordt u geacht ook Vivent te ïnformeren.

Zowel FocusCura als CSI service zijn beiden gespecialiseerd in de begeleiding bij een vergoedingsaanvraag bij de zorgverzekering.

Contact over Personenalarmering via Vivent
Wilt u meer informatie over Personenalarmering? Neem dan contact op via 088 – 163 70 00. Of stuur een e-mail naar info@vivent.nl.

Meer informatie

FocusCura

Het veilige gevoel dat je overal direct hulp kunt inschakelen. Ook als je alleen woont. Of als je onderweg bent. Op elk moment. Met één druk op de knop. Met cAlarm personenalarmering van FocusCura kunt u langer zelfstandig blijven wonen, omdat u zeker weet dat er in geval van nood snel iemand ter plaatse is.

Lees meer

CSI

Een betrouwbaar personenalarm dat direct in verbinding staat met de belangrijkste contactpersonen. Op die manier is er altijd hulp dichtbij. Dat is een veilig gevoel.

Lees meer