Veelgestelde vragen

Regelmatig komen vragen telefonisch of per e-mail binnen. Wij hebben de meestgestelde vragen voor u op een rijtje gezet. Staat uw antwoord hier niet tussen? Neem dan gerust telefonisch contact met ons op via 088 – 163 7000 of stuur een e-mail naar langerthuis@vivent.nl.

 

 

Viventpas

Hoe kan ik de Viventpas aanvragen?

U kunt de Viventpas aanvragen door te bellen naar 088 – 163 70 00 of door het aanmeldformulier op de website in te vullen.

Hoe kan ik een adreswijziging doorgeven?

U kunt een adreswijziging doorgeven door het contactformulier in te vullen, of te bellen naar 088 – 163 70 00.

Hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen?

U kunt uw lidmaatschap op elk moment opzeggen door het contactformulier in te vullen, of te bellen naar 088 – 163 70 00. De Viventpas is dan wel nog datzelfde kalenderjaar te gebruiken, omdat u voor het kalenderjaar reeds € 22,50 heeft betaald.

Alarmering

Hoe kan ik alarmering aanvragen?

U kunt 24 uur per dag een aanvraag voor alarmering indienen via een aanmeldformulier op de website. Via Vivent kunt u gebruik maken van twee organisaties die personenalarmering aanbieden: FocusCura en CSI service.

Hoe krijgen jullie toegang tot mijn woning als ik hulp nodig heb?

U spreekt zelf af met de alarmcentrale hoe de medewerker van Vivent toegang kan krijgen tot uw woning in geval van nood.

Ik heb geen contactpersoon in mijn nabije omgeving, wie komt mij dan helpen?

Mocht u geen contactpersoon in uw nabije omgeving hebben, dan biedt Vivent u de mogelijkheid om geholpen te worden door een medewerker van Vivent. De toegang tot de woning dient wel geregeld te zijn en bekend bij de alarmcentrale.

Wat is de procedure bij een alarmoproep?

Er kan een keuze gemaakt worden tussen sociale alarmopvolging met uw eigen contactpersoon en professionele alarmopvolging van Vivent. Voor welke vorm van alarmering u ook kiest, de meldcentrale is 24 uur per dag bereikbaar voor het afhandelen van alarmoproepen en meldingen.

Op het moment dat u via uw zender om hulp roept en uw melding binnenkomt, zien de verpleegkundig centralisten uw persoonlijke gegevens op hun computerscherm in beeld. U hoort hen met u praten via uw alarmapparaat. Vervolgens kunnen zij snel beoordelen welke hulp ingeroepen moet worden en regelen dit direct.

Wordt de alarmering van Vivent vergoed door de zorgverzekering?

Als u wilt nagaan of u in aanmerking komt voor een gedeeltelijke vergoeding via uw zorgverzekeraar, is het goed u te realiseren dat alle zorgverzekeraars zich bij de beoordeling van een aanvraag vergoeding personenalarmering houden aan het Regelement hulpmiddelen 2016, onderdeel van de verzekeringsvoorwaarden. U kunt zelf bij uw zorgverzekeraar naar de voorwaarden informeren.

Ik heb thuiszorg van een andere organisatie. Kan Vivent dan toch de alarmopvolging doen?

De richtlijn is dat het aan de zorgaanbieder is om opvolging te geven aan alle zorgvragen; dus ook als het gaat om professionele alarmopvolging. U kunt bij uw eigen zorgorganisatie alarmering en alarmopvolging aanvragen.

Meer informatie over alarmering

Hier vindt u meer informatie over alarmering van onze samenwerkingspartners Focuscura of CSI.

Maaltijdservice

Hoe krijg ik als lid van Vivent Langer Thuis korting op de maaltijdservice?

U ontvangt korting op de maaltijdservice door deze via Vivent aan te vragen via 088 – 163 70 00 of door contact op te nemen met Food Connect via 088 – 810 1010. Houdt hierbij ook uw Viventpas bij de hand.

Hoe werkt de maaltijdservice van Vivent?

Uw bestelde gerechten (en boodschappen) worden wekelijks op een vast tijdstip door een vaste bezorger bij u thuisbezorgd. U kunt de maaltijden bewaren in de koelkast of diepvries en verwarmen in de magnetron of oven.

Wie verzorgt de maaltijdservice van Vivent?

Vivent werkt voor de maaltijdservice samen met FoodConnect en Eten met Gemak.

Thuiszorgwinkel Medicura

Hoe krijg ik via Vivent korting bij de thuiszorgwinkel?

Door uw Viventpas te vertonen bij de Vivent-Medicurawinkel kunt u 10% korting krijgen op de aankoop van artikelen.

Online kunt u ook gebruikmaken van de kortingscode. Neem hiervoor contact op met Vivent Langer Thuis door te bellen naar 088 – 163 70 00 of stuur een e-mail naar langerthuis@vivent.nl.
Houdt hierbij uw Viventpas bij de hand, zodat wij uw lidmaatschapsnummer kunnen controleren en u de kortingscode kunnen geven.

Waar zitten de thuiszorgwinkels waar Vivent mee werkt?

De Thuiszorgwinkels van Vivent en Medicura bevinden zich op de volgende adressen bij u in de buurt:

Thuiszorgwinkel ‘s-Hertogenbosch
Jeroen Bosch Ziekenhuis
Henri Dunantstraat 1
5223 GZ ‘s-Hertogenbosch

Thuiszorgwinkel Boxtel
Liduinahof 35
5281 AD Boxtel

Thuiszorgwinkel Oss
Plein Zwanenberg
Gezondheidslaan 1
5342JW Oss

Thuiszorgwinkel Uden
Bernhoven Ziekenhuis
Nistelrodeseweg 10
5406 PT Uden